اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بایدانگلیسی بیاموزیم؟ این مقاله درباره ی اهمیت یادگیری زبان انگلیسی است، اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه ندارید به شما توصیه می‌کنم حتما این مطلب را بخوانید.

فواید مهم و شگفت انگیز یادگیری زبان خارجی

  • رشد مغزی: تحقیقات علمی دانشمندان نشان می دهد بعد از 3 ماه از مطالعه زبان خارجی افراد با رشد مغزی مواجه می‌شوند و هرقدر زمان بیشتری برای یادگیری بگذارند مغز انسان توانایی بیشتری برای یادگیری پیدا می‌کنند.
  • بهبود و افزایش مهارت شنیداری: آیا می‌‌دانید مهارت شنیداری شما در چه سطحی است؟ طبق تحقیقات انجام شده مغز انسان بعد از گذشت مدت زمانی از مطالعه زبان خارجی یاد می‌گیرد که چگونه بین انواع مختلف صداها در زبان جدید تمایز برقرارکند.و قطعا متوجه بهبود مهارت شنیداری قبل از یادگیری زبان و بعد از آن خواهد شد.
  • انجام مهارت های پیچیده: یادگیری زبا ن دوم یکی از چالش برانگیزترین مهارت ها است زیرا شما باید بتوانید مانند یک فرد بومی یک زبان خاص را متوجه شوید، صحبت کنید و خواندن و نوشتن هم بلد باشید وقتی که این مهارت را در خود ایجاد می‎کنید ناخودآگاه یاد می‌‌گیرید که چگونه از روش های مختلف استفاده کنید؛ همه این ها باعث می شود که به طور کلی یادگیری شما در مهارت های دیگر هم افزایش پیدا کند.
  • هوش کلامی و غیر کلامی بالاتر: افرادی که از لحاظ مکالمه بیش از یک زبان مسلط باشند یعنی هوش کلامی و غیر کلامی بالاتری نسبت به بقیه دارند و انعطاف پذیری ذهنی آن ها بیشتر است.
  • توانایی بهتر در حل مشکلات: شاید برای شما هم تعجب برانگیز باشد اما طبق تحقیقات افراد 2زبانه راحت تر و بهتر با مشکلات کنار می‎‌‌آیند و از پس حل آن برمی‌آیند زیرا سطح خلاقیت و انعطاف پذیری ذهن آن ها نسبت به افراد یک زبانه بالاتر است و همچنین توانایی حل مسائل ریاضی را بهتر از دیگران دارند.
  • رشد بهتر و بیشتر در کودکان: اگر می‌خواهید کودکی باهوش داشته باشید در دوران کودکی یک زبان  دیگر به آن ها آموزش دهید کودکانی که در معرض دو زبان قرار می‌گیرند مهارت حافظه بهتری نسبت به بقیه کودکان دارند.
  • تغییر در طرز فکر نسبت به مسائل مالی: یادگیری یک زبان خارجی روی طرز فکر شما در مورد مسائل مالی هم تاثیر می‌گذارد افرادی که زبان مطالعه می‌کنند همانطور که نسبت به زمان خود برای مطالعه برنامه ریزی و پشتکار دارند همین موضوع باعث می‌شود در زمینه های مالی هم برنامه ریزی و پیشرفت داشته باشند.
  • قدرت تصمیم گیری بهتر: مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دوزبانه یا چندزبانه هستند تکنیک های مختلفی به کار می‌گیرند و قدرت تصمیم گیری بهتری در مسائل مختلف دارند.
  • سطح آی کیو بالاتر: چندزبانه بودن نسبت به تک زبانه بودن باعث می‌شود شما مهارت های کلامی و غیرکلامی بیشتری نسبت به بقیه افراد داشته باشید و این امر ناخودآگاه آی کیو را افزایش می‌دهد.
  • احساس رضایت: تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد فراگیری یک زبان وافزایش دایره لغات تاثیر زیادی روی تحریک ناحیه یکسان مغز دارد که این ناحیه هنگام لذت و خوردن شکلات هم تحریک می‌شود و در نتیجه به جای انجام اقدامات غیرمفید فرد می‌تواند با یادگیری زبان همان احساس رضایت در خود ایجاد کند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای تمام سنین

چرا میان زبان های گوناگون که وجود دارد انگلیسی را انتخاب می‌کنیم؟

در حال حاضر زبان انگلیسی سومین زبان رایج دنیا و محبوب ترین زبان در بین مردم جهان است؛ و روزانه به عنوان یک زبان دیپلماتیک و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در علم، هواپیمایی، IT و مهم تر از همه زبان اصلی در رسانه ها، اینترنت و ارتباطات بین المللی است.

حدود 1.5میلیارد نفر در جهان انگلیسی صحبت می‌کنند که بیش از یک میلیارد نفر به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند‌.

کشورهای هلند، سوئد، دانمارک، نروژ و سنگاپور جزء پنج کشوری هستند که بیش از کشورهای دیگر از انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند.

مزایای یادگیری زبان چیست؟

شاید هنوز هم دلیل منطقی برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا نکردید اما واقعیت این است که فراگیری زبان انگلیسی برای آینده شما مفید خواهد بود.

در این قسمت دلایل و مزایای یادگیری زبان انگلیسی آورده شده است:

  • سیستم آموزشی نوین: بهترین سیستم های آموزشی جهان در دنیای امروز مبتنی بر زبان انگلیسی است، بنابراین همگام شدن با این سیستم های آموزشی و یادگیری زبان امری ضروری است زیرا هیچکس دوست ندارد در این دنیایی که به سرعت در حال تغییر است عقب بماند.
  • دسترسی به اطلاعات اینترنتی: امروزه به دست آوردن برخی اطلاعات به خصوص رای دانشجویان امری ضروری است و با یادگیری و فهمیدن زبان شما می توانید به منابع بیشتری به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.همچنین برای بسیاری از کسب و کارها نیاز به بازاریابی و برقراری ارتباط و توسعه ارتباطات آنلاین دارند که برای موفقیت بسیار مهم است.
  • آشنایی با فرهنگ های مختلف: قرار گرفتن در معرض فرهنگ و تفکرات جدید باعث تغییر نگرش انسآن ها می‌شود.
  • انگلیسی سفر را آسان می‌کند: همانطور که قبلا اشاره شد انگلیسی به عنوان زبان اول در 53 کشور و به عنوان زبان دوم در بیشتر از 118 کشور صحبت می‌شود، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی سفر به هر نقطه را آسان می‌کند زیرا اعلان فرودگاه ها، جدول زمانی حرکت قطار، اطلاعات اضطراری، علائم خیابان ها و……. اغلب به زبان انگلیسی در دسترس هستند.
  • اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می‌کند: اگر بتوانید به راحتی با افراد جدید ارتباط برقرار کنید عزت نفس شما افزایش پیدا می‌کند داشتن اعتماد به نفس در سفر به شما کمک می‌‌کند تا تجربیات لذت بخش تری داشته باشید.
  • بورسیه تحصیلی: بسیاری از معتبرترین دانشگاه های جهان در کشورهایی مانند: ایالات متحده، انگلستان، استرالیا وکانادا واقع شده اند و برای وارد شدن به یکی از این دانشگاه ها لازم است که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید فرصت های زیادی برای تحصیل در کشورهای پیشرفته دارید و می‌توانید جایگاه خود را ارتقا دهید و با افراد با استعداد دیدار داشته باشید و به منابع علمی معتبر دسترسی پیدا کنید.
  • پیدا کردن شغل مناسب: وقتی وارد بخش حرفه ای زندگی خود می شوید متوجه می شوید که یادگیری زبان انگلیسی چقدر اهمیت دارد.

اول از همه می تواند به شما کمک کند تافرصت های شغلی بیشتری را دنبال کنید، این روزها اکثر شرکت ها  بین المللی هستند و نیاز به کارکنانی دارند که بتوانند با شرکا و مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

در حال حاضر سیستم های آموزشی به گونه ای است که دانش آموزان دروسی که طی مدت زمان تحصیلشان آموخته اند ارتباطی با مشاغل مورد نظر آن ها ندارد بنابراین وقتی کار جدیدی را شروع می‌کنید باید اول یک دوره آموزشی بگذرانید که این آموزش در محل کار مورد نظر طی یک الی دو هفته به شما آموزش داده می‌شود و پس از آن مشغول به کار می‌شوید، و در طول این دوره آموزشی متوجه می‌شوید که هیچ ارتباطی با دروس دانشگاهی شما ندارد.

بنابراین داشتن مهارت های خوب انگلیسی امتیاز محسوب می‌شود و باعث می‌شود فرصت های شغلی بهتر و بیشتری داشته باشید و این به شما کمک می‌کند تا به یک کارمند بهتر و پرطرفدارتر و از همه مهم تر به یک فرد مجرب تر تبدیل شوید.

کلام آخر

زبان انگلیسی علاوه بر موارد فوق مزایای بسیار دیگری هم دارد؛ در این مطلب به مهم ترین مزایای فراگیری این زبان اشاره شد لازم به ذکر است که انگلیسی زبان مورد نیاز عصر امروز است به خصوص برای دانشجویان و افراد شاغلی که می‌خواهند پله های ترقی را طی کنند.

پس بنابراین بدون هیچ تردیدی از همین حالا کسب مهارت های زبانی خود را آغاز کنید زیرا که یادگیری این مهارت می‌تواند تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

شما هیچ وقت برای یادگیری این زبان پیر نیستید پس از همین لحظه شروع کنید.

اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تماس با ما