پاورپوینت و کاربرد آن

پاورپوینت برای ارائه محتوای متنی - بصری طراحی شده است.

پاورپوینت چیست؟

پاورپوینت برای ارائه محتوای متنی – بصری طراحی شده است. به کمک این نرم افزار می توانید اسلاید هایی با محتوای متن، عکس، ویدئو، نمودار، جدول و صدا آماده کنید. علاوه بر آن میتوانید جدول ها و نمودار ها را در شکل های مختلف در اسلاید های متفاوت قرار دهید. و برای متن ها و تصاویرک در اسلاید ها درج کرده اید انیمیشن های مختلف قرار دهید. همچنین برای تمام اسلاید ها می توان صدا گذاری کرد. این نرم افزار برای هر نوع ارائه ای مناسب می باشد. همچنین امروزه از این نرم افزار می توان در گوشی یا لپ تاپ نیز استفاده کرد.

پاورپوینت قابلیت ذخیره سازی در فرمت های مختلف ازجمله فرمت پی دی اف، عکس، ویدئو و …. را دارد.

امروزه در تمامی صنایع مختلف، از پاورپوینت و ویژگی هایش استفاده می شود و می توان این نرم افزار را به عنوان یکی از غول های صنعت گرافیک نام برد.

کاربرد پاورپوینت در تدریس

با تحول در شیوه آموزش در کشور های مختلف،اهمیت استفاده از شیوه های آموزش نوین در تمام مراکز آموزشی،شرکت ها و اداره ها دو چندان شده است. نرم افزار پاورپوینت مناسب ترین نرم افزار برای ارائه مطلب است. این نرم افزار یکی از محبوب ترین برنامه های آموزشی جهت تدریس در دانشگاه ها و مدارس است. استفاده هم زمان تصویر و صوت در یک ارائه ی آموزشی ، موجب درک بهتر سخنرانی ها و درس استاد را برای دانشجویان و دانش آموزان می شود.

مزایای استفاده از این نرم افزار

  • افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
  • تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
  • امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
  • قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
  • سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

نکات کاربردی

برای جلب توجه کاربران به ارائه مطلب شما، می توانید از قالب های مناسب برای طراحی اسلاید ها استفاده کنید. به جای استفاده از فونت های پیش فرض مانند  (Arial, Calibri, Tahoma, Cambria) ، از فونت های دیگری استفاده کنید.  برخی کاربران در پس زمینه کار موسیقی می گذارند. اما افراد حرفه ای اینکار را انجام نمی دهند، گذاشتن موسیقی در پس زمینه کار موجب عدم توجه به متن اسلاید ها می شود. برای استفاده از افکت ها و انیمیشن ها به سن مخاطب و موضوع ارائه دقت کنید. استفاده از افکت و انیمشن یا نوشتار چرخشی در مطالب علمی و فنی نشان از غیر حرفه ای بودن شماست.

犀利士 ent/uploads/2022/01/font-power-1.jpg” alt=”” class=”wp-image-13486″ />

دوره های آموزش

مجتمع آموزشی رضوی، دوره ای جامع و کاربردی برای اموزش پاورپوینت برگزار می کند. سر فصل های این دوره آموزشی از ابتدایی ترین عنوان مناسب برای افرادی که اصلا نمی دانند پاورپوینت چیست تا پیشرفته ترین امکانات آن را شامل می شود.

به شما پیشنهاد میکنم اگر به دنبال فرصتی برای یادگیری کامل پاور پوینت و یا حتی افکت های مختلف انیمیشنی هستید، در دوره های آموزشی مجتمع آموزشی رضوی شرکت کنید.

اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تماس با ما