ویژگی های نرم افزار ورد

نرم افزار ورد چیست؟

نرم افزار ورد word یا به عبارتی Microsoft office word یکی از مجموعه نرم افزارهای شرکت مایکروسافت آفیس می باشد. که به عنوان یک نرم افزار واژه پرداز بسیار قدرتمند برای تایپ و ویرایش و طراحی متون استفاده می شود. اما اگر بخواهیم تعریف این نرم‌افزار را به صورت ل犀利士 غوی بررسی کنیم ورد در زبان انگلیسی به معنای کلمه است.

علت انتخاب این نام برای نرم افزار این است که تمام ساختار نرم افزار با کلمات و ویرایش کلمات درگیر است.

ویژگی های ورد

یکی از مزایای ورد محیط ساده و کاربر پسند آن است. محیط این نرم افزار آنقدر ساده و در عین حال زیبا و حرفه ای است که هر کسی در مدت کوتاهی به راحتی می تواند نحوه کار با بخش های مختلف این نرم افزار را یاد بگیرد.

ابزار و امکانات متنوعی که این نرم افزار دارد می تواند تمام نیازهای شما را برای تایپ نامه ، کتاب ، مقاله و یا ویرایش متن برطرف کند. شما در این نرم افزار به راحتی می توانید انواع نامه ها را به سلیقه خودتان بنویسید.

به عنوان مثال می توانید برای نامه یک سر برگ و یک پا برگ اضافه کنید. می توانید اطلاعات دلخواه خود را به سربرگ و یا پابرگ نامه اضافه کنید.

نرم افزار word دارای قابلیت های مختلفی است. تنها محدود به ایجاد فایل های متنی نمی باشد. شما در این نرم افزار به راحتی می توانید انواع اشکال و نمودار ها را رسم کنید. همچنین می توانید انواع جداول را در ورد رسم کنید و اطلاعات دلخواه خود را وارد جدول کنید.

کاربرد ورد

زمانی که متن و جملات را در نرم افزار ورد تایپ می کنیم در صورتی که غلط های املایی و یا اشکالات دستور زبان وجود داشته باشد، می توانیم با استفاده از ورد آنها را تصحیح کنیم. برجسته کردن کلمات، شماره گذاری پاراگراف ها و یا شماره گذاری عنوان ها نیز از دیگر قابلیت های نرم افزار ورد است.

همچنین با استفاده از نرم افزار ورد می توان صفحات مختلف را نیز شماره گذاری کرد، تا در هنگام چاپ نیز هر صفحه شماره داشته باشد.

با استفاده از ورد می توانیم جدول های مختلف را طراحی کنیم. برای هر جدول به تعداد دلخواه ستون و یا ردیف قرار دهیم. نرم افزار ورد قابلیت های بسیار زیادی دارد. می توانیم رنگ متن را به دلخواه تغییر دهیم و آن را ویرایش کنیم.

ابزار های کاربردی متفاوتی در نرم افزار ورد وجود دارد. با استفاده از هر کدام می توانیم متن خود را ویرایش کنیم. همچنین با استفاده از نرم افزار ورد می توانیم فرمول نویسی کنیم. برای صفحاتی که در ورد قرار دارند می توان کادر قرار داد. کادرها نیز در انواع و شکل های مختلف وجود دارند. می توانیم برای هر صفحه به دلخواه و در صورت نیاز یک کادر نیز انتخاب کنیم.

در صورتی که تمایل به یادگیری نرم افزار ورد دارید می توانید در دوره های آموزشی مجتع آموزشی رضوی شرکت نمایید تا به صورت کامل به این نرم افزار مسلط شوید.

اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تماس با ما