آموزش زبان انگلیسی

در سراسر دنیا مردم به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم میپردازند. انگلیسی، زبان ارتباطات بین المللی، رسانه ها و اینترنت است. بنابراین یادگیری این زبان برای معاشرت، سرگرمی و همچنین پیدا کردن یک شغل خوب بسیار مهم است.

اهمیت یادگیری

  • زبان انگلیسی معمول ترین زبان گفتاری در جهان است. 
  • زبان اصلی اینترنت، انگلیسی است و بسیاری از وب سایت ها ( حدود 70%) به زبان انگلیسی هستند. 
  • کار با ابزاری نظیر کامپیوتر و انواع نرم افزارها مستلزم دانستن زبان انگلیسی است.
  • تحصیل در بسیاری از کشورها نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارد.
  • یکی دیگر از دلایل مهم یادگیری زبان ، استفاده از آن در مسافرت است و دانستن زبان انگلیسی کمک به مدیریت زمان در سفر و کیفیت آن دارد.
  • زبان انگلیسی به شما کمک میکند تا مهارت های دیگر را راحت تر یاد بگیرید.
  • یادگیری زبان به شماکمک می کند که فرصت های شغلی بهتری پیدا کنید.
  • انگلیسی مهمترین و رایج ترین زبان دنیای اینترنت و سرگرمی ها است.
  • بسیاری از منابع دانشگاهی به ویژه در مقاطع بالا به زبان انگلیسی است.

مهارت های چهار گانه

هنگام یادگیری زبان ، به منظور برقراری ارتباطات کامل به چهار مهارت نیاز داریم. زبان یک توانایی ذاتی است و در همه ی انسان ها وجود دارد.

روش های تقویت مهارت ها

روش های بسیاری برای تقویت مهارت های زبان و یادگیری زبان وجود دارد. از آن جایی که افراد به روش های یادگیری مختلف پاسخ‌ های متفاوتی می دهند، ممکن است شما استراتژی را انتخاب کنید که برایتان تاثیرگذار تر و لذت بخش تر باشد.

مهارت صحبت کردن  Speaking

صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید تا اشتباهات خود را بیابید. نقاط ضعف خود را بیابید و آنها را تقویت کنید.

با دوستان تان انگلیسی صحبت کنید. اشتباهات یکدیگر را بیابید و به یکدیگر گوش زد کنید.

با پیدا کردن دوستان خارجی و صحبت با آنها میتوانید سطح زبان ا犀利士 نگلیسی خود را ارتقا دهید. زمان گذراندن با افراد انگلیسی زبان، شما را مجبور می کند که به زبان انگلیسی صحبت کنید.

مهارت گوش دادن  Listening

شنیدن و گوش دادن به فایل صوتی موجب تقویت مهارت شنیداری می شود. این که افراد چگونه آن را بیان می کنند.

به موسیقی گوش دادن و توجه به متن آن به شما در مهارت شنیداری کمک میکند. زبان اخبار گویان رسمی بوده و یک زبان استاندارد انگلیسی محسوب می شود.

با فیلم دیدن شما کلمات و دیالوگ هایی را متوجه می شود که در مکالمات روزمره استفاده می شوند.

مهارت خواندن Reading

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در وب سایت های مختلف سرچ کرده و در مورد آن موضوع بخوانید. نسبت به سطح زبان خود کتاب های مورد علاقه یا مجلات و روزنامه های انگلیسی بخوانید.

مهارت نوشتن Writing

مکالمه از طریق چت کردن آسان ترین راه برای تقویت نوشتار است.  نوشتن خاطرات روزانه خود به زبان انگلیسی از دیگر روش های تقویت نوشتار است.

آشنایی با سطوح مختلف بر اساس استاندارد CEFR

زبان انگلیسی دارای سطوح مختلفی می باشد که زبان آموزان براساس آن از لحاظ دانش زبانی سنجیده می شوند و برای یادگیری زبان انگلیسی براساس این سطوح دسته بندی می شوند و به آموزش زبان انگلیسی می پردازند. هر سطح نشان دهنده میزان مهارت زبان آموزان برای دریافت مدرک های بین المللی زبان است.

استاندارد CEFR چیست؟

استاندارد CEFR که مخفف، Common European Framework of Reference for Languages می باشد یک استاندارد اروپایی برای زبان انگلیسی بوده که به عنوان اصلی ترین استاندارد در دنیا مطرح است. استاندارد CEFR برای سنجیدن توانایی زبان آموزان در اروپا و در تمام جهان نیز مورد قبول و استفاده است.

سطح پایه یا مبتدی ( A1 ) Elementary

به طور کلی شروع سطوح زبان از سطح پایه A1 می باشد. زبان آموزانی که هیچ گونه پیش زمینه ای از زبان ندارند و یا از دانش اندکی برخوردار می باشند، آموزش زبان انگلیسی را از این سطح آغاز خواهند کرد.

سطح پایه یا مبتدی ( A2 ) Pre-Intermediate

سطح A2 سطح دوم پایه به عنوان سطح آخر این قسمت مطرح می باشد. در این سطح زبان آموزان برای ورود به سطح متوسط آماده می شوند. همچنین تکمیل کننده سطح A1 است.

سطح متوسطه ( B1 ) Intermediate

زبان آموزان با ورود به این سطح از دوره پایه گذر کرده و وارد دوره متوسطه زبان می شوند که خود شامل دو سطح بوده و توانایی های خود را برای سطح بعدی و بهبود در استفاده از زبان گسترش می دهند.

سطح متوسطه ( B2 ) Upper-Intermediate

در سطح دوم متوسطه به تکمیل این سطح پرداخته می شود. زبان آموز برای ورود به سطح پیشرفته آماده می شود. در این سطح زبان آموزان توانایی درک موضوع اصلی متون پیچیده حتی در زمینه کاری و تخصصی خود را خواهند داشت.

سطح پیشرفته ( C1 ) Advanced

زبان آموزان با ورود به این سطح در حال تکمیل اطلاعات و توانایی های خود می باشند.

سطح پیشرفته ( C2 ) Proficiency

آخرین سطح از استاندارد CEFR سطح پیشرفته C2 می باشد. زبان آموزان در پایان این سطح به درک بالایی از زبان رسیده و مهارت ها و قابلیت های خود را در سطح حرفه ای تکمیل می کنند. در این سطح زبان آموزان قادر به درک مفاهیم به صورت لحظه ای خواهند بود.

همین حالا برای یادگیری زبان انگلیسی یا بهبود مهارت‌های خود فکری بکنید! در تمامی روزهای کاری از 9 صبح تا 9 شب، متخصصان مجتمع آموزشی رضوی آماده ارائه مشاوره به شما هستند. پس همین حالا با ما تماس بگیرید!

اشتراک گذاری:

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تماس با ما